بررسی / تحلیل (یکپارچهسازی با سیستمعامل) FernGully
نوشته شده توسط : امیر

20th Century Fox در سال 1992 یکی از فیلم های انیمیشن را نشان داد که نشانگر کودکی من بود و مطمئناً یکی از آنهایی که در آن زمان دیدیم ، من از FernGully صحبت می کنم: ماجراهای زک و کریستا ، این یک فیلم انیمیشن و تولید شده است توسط Kroyer Films ، ارائه شده توسط FAI Films (که فقط این فیلم و عاقبت مستقیم آن را در سال 1998 تولید کرده است.). این فیلمی با تأثیرات شدید محیطی است که اقتباسی از داستانهای دیانا فرنگللی است .

این فیلم انیمیشن همواره یکی از موارد مورد علاقه من بوده است ، هرچند کمی کوتاه ، بسیار ساده و بسیار کم ارزش است.

این فیلم همیشه جایگاه ویژه ای در قلب من خواهد داشت. در جوانی این همان چیزی بود که من و خواهرم دوباره و دوباره با دیگران دیدیم مانند "شاهزاده قو" ، "زیبایی و جانور" ، "آناستازیا" ... .. ، چه اوقات خوبی است. فکر کردیم و هنوز هم فکر می کنیم که این یک فیلم خارق العاده است.

بیایید وارد دنیای پری شویم
عمیق در قلب جنگلهای بارانی گرمسیری FernGully است ، جایی که یک جامعه پری در آن زندگی می کند ، موجودات صلح آمیز کوچکی که روز خود را صرف کمک به گیاهان و درختان می کنند در حالی که از طبیعت محافظت می کنند ، رشد می کنند. مدتها پیش ، پری ها و انسان ها با هم به طور هماهنگی زندگی می کردند ، اما یک نیروی شیطانی معروف به Hexxus سعی در تخریب FernGully داشت و باعث جدایی آنها شد. اما مگا لونا ، قدرتمندترین و پیرترین از همه پری ها ، Hexus را در یک درخت برای ابدیت پلمپ کرد.

اکنون آنها با صلح و آرامش زندگی می کنند بدون اینکه شک کنند که انسانها به FernGully برگشته اند ، اما ماشین بزرگی را به نام سطح دهنده آورده اند. این هدف ، قطع و پردازش درختان است. تصور کنید ، این یک چیز خوب برای پریهایی نیست که سعی دارند از طبیعت محافظت کنند.

زاک ، جوانی است که برای این شرکت قطع درخت کار می کند. کار شما این است که درختان را با "X" با اسپری رنگ علامت گذاری کنید به گونه ای که انواع کنترل کننده تسطیح کننده می دانند کدام یک را قطع کنید. در حالی که مسیر خود را می یابد ، درختی پیدا می کند که به نظر بسیار مرموز و سرد است ، این همان چیزی است که یک حشره شروع به وزوز زدن در اطراف زاک می کند و برای خلاص شدن از شر آن را با رنگ اسپری اسپری می کند بدون این که متوجه شود در این روند او نیز نقاشی بزرگی می کند. X »از طریق درخت قرمز. درختی که زک نمی داند آن را علامت گذاری کرده است حاوی Hexxus است. در یک لحظه ، سطح صاف کننده به درخت می رسد ، آن را قطع می کند و هگزوس از چوب بیرون می زند.

تقریباً در این زمان ، در حالی که زاک در حال پیاده روی است ، جرقه آبی کوچکی را می بیند که در حال پرواز است ، این Crysta است که به زودی دوست دختر پری او خواهد بود. او او را در دستان خود گرفتار می کند ، و هنگامی که درختی شروع به ریزش به سمت او می کند ، فریادهای Crysta سعی می کنند به او هشدار دهند اما او را نمی شنوند ، بنابراین او به عنوان آخرین راه حل طلسم می کند که به او یک اندازه پری می دهد ، که زک دوست ندارد. و او را ملزم می کند که آن را به حالت عادی برگرداند ، اما Crysta با داشتن این دانش تصمیم نمی گیرد آن را به ماگا لونا ببرد تا به او کمک کند و مشکل را حل کند.

زاک دوست Crysta ، به همراه خفاش ، Vampy. هدف اصلی فیلم رابطه بین زک و کریستا و بینش آنها از طبیعت است اما همچنین نابودی احتمالی FernGully مطابق میل هگزوس است.

این کارتونی است ، بنابراین بدیهی است که پری ها قصد دارند Hexxus را متوقف کنند. اما هنوز هم یک فیلم کوچک خنده دار پر از خطوط بسیار جالب ، انیمیشن هایی با رنگ روشن و صداگذاری عالی است.

در نسخه اصلی آنها بازیگران معتبری داشتند که صدایشان را قرض دهند:

سامانتا ماتیس - Crysta
جاناتان بخش - زاک
کریستین اسلاتر - پیپ
رابین ویلیامز - ومپی استرس (بتی کدا در اصل)
گریس زابربیکی - جادوگر لونا
تیم کاری - هگزوس
جفری بلیک - رالف
رابرت پاستورلی - تونی
چچ مارین - استامپ
تامی چونگ - ریشه
تن لو - لو ، Goanna
Townsend Coleman - ناتوتی
نیل راس - پدر کریستا
در اسپانیا ، صدای 32 شخصیت در این فیلم ، چه زن و مرد ، در کلیت آنها توسط طنز فرشته گارو لقب گرفت ، با انجام یک کار باشکوه و وارد شدن به کتاب حدس و گمان برای آن دستاورد ، بسیاری اکنون می دانند که چرا اینها صداها در هیچ فیلم انیمیشن دیگری دوباره آنها را نشنیدند.  

موسیقی به ریتم جنگل
آهنگ ها و نمره های آلن سیلوستری خیلی خوب بود و فکر می کنم ناعادلانه نیست که به کارهای او ارزش قائل شویم.

- " رپ بیتی " فوق العاده بود ، و بداهه نوازی های فوق العاده ای در ترکیب ایجاد شد.

- " عشق سمی" به زیبایی با شخصیت Hexxus ترکیب شد. هگزوس لاغر و بی اعتماد است ، خودش را در ترانه کاملاً نشان می دهد.

- " A Dream Worth Keepin " آهنگ مورد علاقه من بود و برای رابطه زاک و کریستا ضروری بود.

متن ترانه عالی بود ، از طنز گرفته تا ملودی های زیبا و همراه با انیمیشن های شگفت آور خوب.

انیمیشن در اوج مادر Natura
این انیمیشن همچنین در این فیلم بسیار زیبا ، بسیار رنگارنگ و پر جنب و جوش است. جنگل به طرز ماهرانه ای به عنوان "هاداتوپی" متحرک شد. یادم است وقتی اولین بار او را دیدم ، 6 یا 7 ساله می شدم و آن را دوست داشتم ، دقیقاً مثل شرور ، هگزوس ، مرا وحشت زده کرد. این شخصیت ، به عنوان یک واقعیت کنجکاو ، توسط کاتی زیلینسکی متحرک شد ، وی همچنین فرولو (هون بک نوتردام) و جعفر کبرا (علاءالدین) را نیز تشویق کرد.

این فیلم همچنین شخصیت های جالبی دارد و همچنین:

ذاک جوانی است که به خاطر سرنوشت در زندگی کریستا درگیر خواهد شد و به همراه او می توانند ارزشهای مسئولیت پذیری را با جهان بیاموزند.

Crysta ، کارآموز مگا لونا است که به او می آموزد که بر قدرت های طبیعت تسلط یابد.

Vampy ، خون آشامی است که توسط صنایع مورد آزمایش قرار گرفته است و هنگام فرار ، به Crysta می رود و در سفر به او کمک می کند.

پیپ ، آن را بهترین دوست Crysta است و علاقه عشق به او.

مگا لونا ، کریستا را به عنوان یک دانش آموز در اختیار دارد تا در آینده جای خود را بگیرد ، از همه جن ها قدیمی ترین ، خردمند و قدرتمند است.

Hexxus ، روح تخریب است ، قدرت و قدرت آن ناشی از آلودگی و آلودگی است.

این می تواند طرح اصلی باشد ، اما فیلم پر از شخصیت است و هنوز هم ثانویه بودن به همان اندازه جالب است که باعث می شود شما بخواهید آنها را بیشتر روی صفحه ببینید تا اطلاعات بیشتری درباره آنها داشته باشید.

بیشتر از یک فیلم ، پیامی برای آینده
به یاد دارم وقتی او برای اولین بار بیرون آمد و فقط کودک بود ، این نوار را دوست داشتم. من عاشق تصاویر ، رنگ ها و ظاهر کلی فیلم هستم. و البته کارهایی که فرشته گاروی از ما برجای گذاشت ، این بود که با صدای او بتوانیم از این فیلم که به اسپانیایی لقب گرفته لذت ببریم. من پیام را بیش از هر چیز دوست دارم ، و این کار خوبی است به نمایندگی از حرص و طمع و نابودی محیط اطرافمان از طریق تصاویر ، اقدامات و گفتگوها. من به خصوص دوست دارم که چگونه پری کریستا چنان با طبیعت و احساسات او در تماس باشد که بتواند یک درخت را لمس کند و ما به معنای واقعی کلمه جریان انرژی او را در او می بینیم. او این را به انسان نشان می دهد ، ذاک ، که مانند هر انسانی دیگر مطابق با طبیعت و احساسات او نیست ، اما کم کم با این حال او این احساس را نیز احساس می کند و تمام آنچه لازم بود این بود که شخص من او را بیدار خواهم کرد.این همان چیزی است که ما نیز به آن احتیاج داریم. ما به چیزی شبیه به این فیلم احتیاج داشتیم تا بعضی از ما را بیدار کنیم و این کار را بکنیم که ببینیم چه کاری انجام می دهیم. ممکن است مانند کلیشه یا کنفرانس به نظر برسد ، اما این چیزی است که باید گفت و برای آن من از FernGully و افرادی که از او حمایت می کنند ، سپاسگزارم ، که به اندازه کافی به پیامی که سعی در انتقال آن داشتند اعتقاد داشتند. در مورد فرزندم ، آن را با صدای بلند و واضح دریافت کردم.

فکر می کردم FernGully شایان ستایش و دوست داشتنی است ، و من همیشه به یاد داشته ام هر بار که او را دیدم از آن لذت ببرم. از ابتدا تا انتها بسیار سرگرم کننده بود و رتبه بندی آن یک دست کم گرفتن شدید از این است که اگر اجازه دهید این فیلم کوچک چه تاثیری بر روی شما می تواند داشته باشد.

همه شخصیت ها جالب و لذت بخش هستند ، داستان واقعا متفاوت و تازه است. من همچنین فکر می کردم گاهی اوقات بسیار خنده دار و کاملاً سرگرم کننده است. تماشای این فیلم بسیار جالب و سرگرم کننده است ، زیرا در پایان ، آیا این چیزی نیست که یک فیلم قرار است انجام دهد؟ به نظر من ، این یک کلاسیک است ، که باید توسط افراد بیشتری دیده شود ، بخاطر اینکه واقعاً چقدر عالی بود و هست. اگر کمی به این نوع فیلم ها علاقه مند هستید ، یکبار امتحان کنید.

نتیجه گیری
این فیلم پیام خوبی با تأثیرات محیطی بالا ، نگرش های صحیح سیاسی در مورد حفاظت ، آلودگی و غذاهای آشغال ، موضوعاتی دارد که می تواند برای کودکان مفید باشد. و البته یک داستان زیبا ، سرگرم کننده و سرگرم کننده که اصلاً آزمایشی نیست ، همه با یک انیمیشن زیبا همراه است. تنها شکایتی که درباره فیلم وجود دارد این است که خیلی کوتاه است و می خواهیم شاهد پیشرفت بیشتر برخی شخصیت ها باشیم.






:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: